Vi introduserer LEDVANCE LOOP – from line to loop

Hvem er bedre å intervjue om bærekraft og transformasjonen av selskapet vårt enn vår COO, Gareth Jackson? La oss høre hvordan han planlegger å forme ikke bare produktporteføljen vår, men kanskje belysningsindustrien som helhet.
Kan du beskrive med dine egne ord hva "LEDVANCE LOOP" står for?
Begrepet "LEDVANCE LOOP" fanger perfekt opp vår drivkraft for konstant transformasjon kombinert med vår forpliktelse til bærekraft – fra den tradisjonelle lyskilden til halogen- og energisparende lamper til LED-armaturer og fornybar energi. Ønsket om å gjøre produktene våre mer bærekraftige har funnet veien til mange områder. Tidligere har vi alltid vært flinke til å utnytte våre ferdigheter, våre forretningsmodeller, vår erfaring og gjøre det til noe mer bærekraftig. Så, bærekraft er ikke nytt for oss! Med begrepet LEDVANCE LOOP har vi nå en fin måte å bringe disse tingene sammen under ett tak – vår pågående drivkraft for transformasjon, samtidig som vi bidrar til en mer bærekraftig planet.
Hvordan endrer vår subbrand LEDVANCE LOOP produktporteføljen vår?
La meg gi deg to eksempler som åpenbart er relatert til LEDVANCE LOOP – EVERLOOP og NATURELOOP. Med vårt EVERLOOP-konsept utviklet vi en armatur der lyskilder og drivere er utskiftbare. På denne måten gir våre LED-armaturer ikke bare store energibesparelser, men reduserer samtidig avfall, da 70 prosent av komponentene i en armatur ofte fortsatt er brukbare når en lyskilde eller driver har nådd slutten av levetiden. . Med NATURELOOP tenker vi til og med på hvordan vi kan gjenbruke ressurser, som plast.

Så, begrepet "loop" symboliserer en bevisst bruk av ressurser?
EVERLOOP og NATURELOOP viser hvordan vi ønsker å lukke ressurssløyfen ved ikke bare å ta ressurser fra Moder Natur og kaste dem tilbake på henne, men ved å finne innovative løsninger for å redusere, resirkulere eller gjenbruke ressurser. Den sirkulære økonomien er en viktig utvikling som igjen vil transformere hele belysningsbransjen.
Hva skal til for å lykkes i denne transformasjonen?
Jeg er overbevist om at vi har utviklet to flotte produktporteføljer som er innovative og enkle å bruke. Men vår suksess avhenger først og fremst av våre konkurrenter og kunder. Å bruke resirkulert plast i våre NATURELOOP-produkter er flott, men det er også dyrere i produksjonen – det samme gjelder for EVERLOOP. Dette gjenspeiles i prisen på produktene. Våre kunder må aktivt stemme med lommeboken sin for et mer bærekraftig produkt. Dessverre har de fortsatt valget mellom et billigere, mindre bærekraftig produkt. Så bare hvis andre belysningsleverandører også bytter til mer bærekraftige produkter, vil vi ha konkurransedyktige priser og sjansen til å bli mer bærekraftig i belysningsbransjen som helhet.
Hvilken innflytelse har vi på næringen for å få til dette målet?
Dette er punktet som virkelig begeistrer meg og hvor vi kan ta inn alle våre styrker som selskap. Vi ønsker å skape en push-pull-effekt. Vi presser et nytt konsept til markedet. Vi er villige til å investere i en mer bærekraftig fremtid og vise bransjen hva som er mulig. Ved å gjøre det håper vi å trekke våre kunder, partnere og konkurrenter til vår side. Vi trenger at konkurrentene våre er med på konseptene våre for å bygge nye industristandarder sammen. Til slutt vil vi ha størst innvirkning på bærekraft hvis vi kan inspirere hele bransjen.
Det høres ut som en stor oppgave. Hvordan kan en enkelt ansatt bidra?
Vi trenger at alle i selskapet reflekterer over sitt arbeid og sitt bidrag til bærekraft. Det er ikke bare "Power Through Light", men også "Power Through People". Jeg ønsker virkelig å utfordre alle ansatte til å vise hvordan de tenker om bærekraft i sitt ansvarsområde. Jeg vil ikke bare at de skal tenke på det, men jeg vil at de skal dele sine erfaringer, innsikter og resultater for å forbedre bærekraften i sitt arbeidsområde – slik at vi fortsetter å utfordre og inspirere hverandre.
For å oppsummere – hva er din generelle visjon for "LEDVANCE LOOP"?
Jeg er overbevist om at vi går i riktig retning, men vi trenger alle om bord, eller skal jeg si i 'loopen'. Ved å ta ansvar kan vi gi våre kunder mer bærekraftige produkter og til syvende og sist bidra til en bedre fremtid.
Takk, Gareth, for din tid!