Om LEDVANCE

Strategisk beslutning: lampevirksomhet under ett tak

Frem til nå har OSRAM i hovedsak vært hjem til to forskjellige kjernevirksomhetsmodeller. Selskapet var ivrig etter å utvikle begge modellene ved å gjøre fokuset deres tydeligere. Derfor delte OSRAM virksomheten sin i to atskilte enheter.

  • OSRAM = skreddersydde, innovative belysningsteknologier og belysningsløsninger.
  • LEDVANCE = lamper, smarte hjem-produkter og armaturer for fagfolk og forbrukere.

LEDVANCE er raskere, kvikkere og mer fleksibelt som et frittstående selskap og varemerke. Vår skarpe, særegne og unike profil bygger på en veletablert bakgrunn som gjør at vi kan oppnå vårt fulle potensial fremover, samtidig som vi driver virksomhet selvstendig.



LEDVANCE-ledelsen

Ledelsesteam

LEDVANCE-styret består av fem medlemmer. Alle styremedlemmene har arbeidet i mange framgangsrike år hos OSRAM i ledende stillinger før de ble med i LEDVANCE. De tar nå med seg erfaringen sin til det nye firmaet.



LEDVANCE-merkevarekjerne

Vår merkevare

LEDVANCE er en helt ny merkevare i belysningsbransjen. Selskapet tar opp arven etter OSRAMs lampevirksomhet og opererer i 120 land. Lær mer om merkevareverdiene til LEDVANCE.



LEDVANCE-mål

Våre mål

Våre aktiviteter vil hjelpe oss med å omdefinere rollen til lys i en tilkoblet verden, samt å utvide og forbedre vår ekspertise på alle felt i det generelle belysningsmarkedet.



Ledvance-strategi

Vår strategi

Vår strategi består av tre kjernegjøremål: styrke vår kjernevirksomhet, investere i fremtidige teknologier og utvikle nye markeder.



Ledvance-bedriftskultur

Vår bedriftskultur

Vi fremmer en lidenskapelig, inspirert og ambisiøs selskapskultur. Vi har et sterkt kundefokus og insisterer på høyest mulig kvalitet i alle prosesser. I tillegg er vi engasjert i å komme markedstrender og kundekrav i forkjøpet.